dinsdag 25 juni 2013

Proeven dan...

Vandaag kunnen we u verblijden met een gastblog van @maschavandort. Nu eens niet een recept, maar meer een verhaal over hoe slecht ze zelf eigenlijk kan koken. Nou ja, leest u het zelf maar:



Qua bakken ben ik een one trick pony. 
De Cappuccino Pavlova van Nigella Lawson, daar ben ik echt heel goed in. Dit is Nigella zelf, voor de liefhebbers. She knows how to work her muffins. 
En dit is de Cappuccino Pavlova. 
Een stukje hemel op de tong, al zeg ik het zelf. Zoals u kunt zien, het is een rommelige taart. Dat is een van de redenen dat ik hem kan. Ik gooi er meestal ook nog wat gebroken hazelnoten overheen. En echt.... Enfin, kom gerust een keer proeven. 

Maar verwacht qua bakken voor de rest van mij niets; zompige muffins, ingezakte taarten, kleffe brownies.

Koken; zelfde verhaal. Pastas kan ik. Het zal met mijn liefde voor Italie, met name de kusten bij Amalfi, te maken hebben. 

De rest van mijn gerechten (als je ze al zo kunt noemen) worden toch altijd een beetje sneu. Kortom; ik heb het opgegeven. Ik ben nu eenmaal niet zo’n goede kok. Ik heb weer andere talenten, met (internationale) nieuwswaarde. Zoals proeven.


Bij deze werp ik me dan ook graag op als proeveur in deze toonaangevende foodblog met - het kan niet vaak genoeg benadrukt worden - (internationale) nieuwswaarde. Het eerste gerecht heb ik al geproefd. De boterham met vlokken, die u hier kunt nalezen. En ik kan u zeggen; een aanrader! Persoonlijk zou ik pure chocoladevlokken gebruiken, maar dat is een kwestie van smaak. Ook met de Venz® Rimboe Pandavlokken Puur/Kokos met Panda Funnies blijft het een hoogstandje voor de beginnende keukenprins of -prinses. Het is ook echt heerlijk met zuurdesembrood. Probeert u het gewoon zelf eens!

Ik kijk uit naar de gerechten die worden geplaatst op deze toonaangevende foodblog, vooral omdat ze zo'n grote (internationale) nieuwswaarde zullen hebben. Heel graag proef ik hier en daar een hapje mee. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten