zondag 4 augustus 2013

Linette op zondag: Het Gezin


Daar ben ik weer lieve lezers. Jullie zondag is eindelijk weer van mij.

Wat vliegt de tijd toch! De workshops en andere culinaire items vlogen me weer om de oren en dan wil je toch niet dat het allerbelangrijkste, je houvast waardoor je je elke keer weer zo kunt inzetten, op het tweede plan komt. Ik heb het over mijn fantastische gezin natuurlijk.

Mijn heerlijke thuis op één en meteen daarna natuurlijk mijn culinaire belevingswereld, wat ik ook wel mijn tweede
wereld noem - moet je mijn man dan eens vreemd zien kijken - op twee. Met zoveel liefde voor beide werelden snap je natuurlijk dat ze nogal verweven zijn en dat is goed! Ik koppel bijvoorbeeld mijn ervaringen thuis aan de eettafel terug naar de deelnemers van mijn workshops en dan is het écht. En die oprechtheid, die authenticiteit, krijg je dan weer terug.

Een voorbeeld van vorige week op de workshop ' Kooktijden en vochtverhoudingen' waarbij een cursist iets heel moois tegen me zei. Hij zei: "Linette ik voel je." Kijk, daar doe ik het voor! We lachten allebei en we hebben na de workshop nog even heel leuk gesproken. Deze meneer had niet eens een gezin maar kon toch meevoelen. Het gaat ook om je eigen stukje beleving per slot van rekening.

Thuis wil je natuurlijk ook genieten van bijzondere smaken en smacht je naar die feedback over je keukencreaties. Maar is het niet zo dat je pas echt geniet wanneer je lieverds evenveel of zelfs nog meer smullen dan jij? Natuurlijk! Deel! Geniet samen! Geef je kinderen een lekker maar gezond alternatief voor iets dat ze niet lusten.Wees creatief! Denk ook aan je partner. Als je weet dat je man niet van komkommer in de salade houdt dus dan stop je er toch ook geen komkommer in? 
Nou mijn tijd zit er weer op. Ik ga me weer lekker opladen voor de komende culinaire week.
Tot schrijfs en denk eraan: gezin op 1 en vooral delen!

Liefs,
Linette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten